T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Lapseki Şekerkaya ve Gelibolu Sütlüce şantiyelerinde incelemelerde bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN’ın Çanakkale 1915 Köprüsü incelemelerinde Vali Orhan TAVLI, Adalet ve Kalkınma Partisi Çanakkale Milletvekili Jülide İSKENDEROĞLU, AK Parti İl Başkanı Gültekin YILDIZ da bulundu.
İlk olarak Lâpseki Şekerkaya Şantiyesine giden Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN’a Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kamu ve Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğünün Lapseki binasında Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir tarafından brifing verildi.
Gestaş'a ait gemiyle çalışmaların bir bölümünü denizden de kontrol eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, Lâpseki-Şekerkaya Şantiyesinden sonra Gelibolu –Sütlüce şantiyesinde de incelemelerde bulundu.
18 Mart 2022 tarihinde tamamlanıp hizmete açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü`nde deniz içerisinde yapılmış temel iyileştirme amaçlı kazı ve kazık çalışmalarının tamamlandığını belirtilen Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, köprünün hizmete girmesiyle Çanakkale Boğazı`nın her iki yakasındaki seyahat süresinin 6 dakikaya ineceğini söyledi.
1915 Çanakkale Köprüsü`nün Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-İzmir Otoyolu'nu birbirine bağlayacak Kınalı-Çanakkale Savaştepe Otoyolu'nun bir kısmını ihtiva ettiğini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, yaptığı açıklamada; "İnşaatı yapılmakta olan Malkara Kavşağı, Gelibolu, Sütlüce ve Lâpseki Şekerkaya Umurtepe kesimleri arasındaki 101 kilometrelik kesimde çalışmalar sürdürülüyor. Bugün itibarıyla özellikle bu projenin en önemli yapısı olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde, deniz içerisinde yapılmış olan temel iyileştirme amaçlı kazı ve kazık çalışmaları tamamlanmış durumda. Yine bu temeller üzerine yerleştirilecek olan keson imalatlarında da sona yaklaşıldı. Kuru havuzda inşa edilen keson imalatı ki bunlar iki adetten oluşuyor, biri Asya diğeri Avrupa tarafındaki köprünün temeline yerleştirilecek ve köprünün ayakları bu temel üzerine inşa edilecek." Dedi.
“Kuzey Marmara'yı Güney Marmara'ya ve Ege'ye bağlayacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 2x3 şeritli olacağını belirterek, şöyle devam etti: "Tabliye genişliği 45 metre olacak ve tabliye yüksekliği 3,5 metre olacak. Her iki ayak, denizin Avrupa tarafındaki 37 metre altında, Asya tarafındaki ise denizin 45 metre altında zeminle buluşacak. Proje kapsamında 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 10 adet alt geçit köprüsü, 33 adet üst geçit köprüsü, 6 adet köprü, 43 adet alt geçit ve 115 adet çeşitli boyutlarda menfez, 12 adet kavşak, 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonundan oluşacak. Köprümüzün inşaatı tamamlandığında Kuzey Marmara bölgesini Güney Marmara, Ege ve Batı Akdeniz bölgesine bağlamış olacak."
"Çanakkale Boğazı'nın iki yakasındaki seyahat süresi 6 dakikaya inecek"
Bu güzergâhtaki mevcut ulaşımın deniz araçlarının taşınmasıyla sağlandığını anımsatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN,"Yaklaşık ulaşım süresi normal şartlarda bir saat, trafiğin yoğun olduğu saat ve günlerde bu süre 5 saate kadar çıkıyordu. Bu projenin hizmete girmesiyle artık Çanakkale Boğazının her iki yakasındaki seyahat süresi 6 dakikaya inecek. Avrupa'dan gelip de Ege bölgesine gidecek olan trafik artık deniz araçlarında beklemeden veya İstanbul Boğazı'nı, körfezi dolaşmadan bu köprü vasıtasıyla çok kısa bir sürede Ege bölgesine, Güney Marmara bölgesine ulaşmış olacak." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, 1915 Çanakkale köprüsünü 18 Mart 2022 tarihinde tamamlayıp halkın hak ettiği hizmeti sunmak istediklerini dile getirdi.
"Otoyol ring sistemi tamamlanmış olacak"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, projenin yap-işlet-devret yöntemiyle yapıldığını hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tamamlanıncaya kadar bu projenin yapımına kamu kaynağı harcanmamış olacak. Tamamlandıktan sonra geçen trafik ile garanti edilen trafik arasındaki fark görevli şirkete verilecek. Bizim buradaki projeksiyonumuz, öngörümüz, inşallah açılışından 4-5 yıl sonra tahminlerimiz gerçekleşirse, bu güzergâhta garanti edilen trafiğe ulaşmayı hedefliyoruz ve dolayısıyla bu trafiğe ulaştığımızda bir garanti ödemesi de gerekmiyor. Projenin başka bir özelliği de bu kesimin tamamlanmasıyla bundan sonra Lâpseki ile Savaştepe arasındaki kesim ve Malkara Kavşağı ile Kınalı arasındaki kesimi hemen bu projenin devamında inşa edeceğiz böylece, Marmara Bölgesi'nde, Güney ve Kuzey Marmara'yı birbirine bağlayacak otoyol ring sistemi tamamlanmış olacak."
"Dünyayı kıskandıracak projeleri hayata geçirmiş oluyoruz"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit TURHAN, turizm, sanayi, tarım ile iç ve dış ticarete sağlayacağı katkılar düşünüldüğünde projenin ülke için çok önemli olduğunu vurgulayarak, "100 yıl önce burada istiklal mücadelesi veren atalarımızın torunları olarak biz bugün burada istikbal mücadelesi veriyoruz ve dünyayı kıskandıracak projeleri hayata geçirmiş oluyoruz." diye konuştu.